وب سایت دکتر اصغر خوشنود
پشتیبانی آنلاین

لیزر شقاق مقعد

لیزر شقاق مقعدی چیست؟

لیزر فیشر یا شقاق یکی از جراحی های معجزه آسا برای بیماران میباشد. با انجام اینکار درد و وسوزش بیماران پس از گذشت دوران نقاهت به میزان چشم گیری کاهش پیدا کرده و علائم آزار دهنده بیمار فروکش میکنند. لیزر فیشر معمولا همراه با یک برش بسیار کوچک در کنار مقعد برای تنظیم میزان کشش عضله اسفنکتر تحتانی مقعد همراه میباشد.

مراحل درمان شقاق مقعد با لیزر و بدون جراحی

چرا درمان شقاق با لیزر چرا جایگزین جراحی شده؟ زیرا یک روش امن است که بیماران طی آن، کمترین میزان درد و عوارض را تجربه می‌کنند. لیزر به عنوان جدیدترین متد کم تهاجمی برای درمان شقاق بدون جراحی است که در کمتر از 30 دقیقه در کلینیک و سرپایی انجام می‌شود. بی شک همه بیماران از اتاق عمل و تیغ جراحی واهمه دارند و ترجیح می‌دهند روش‌های آسان‌تری را برای درمان بیماری خود انتخاب کنند.

• در روش عمل سرپایی و سریع لیزر فیشر، بجای بیهوشی از بی حسی موضعی استفاده می‌شود.
  • سپس دهانه مقعد با اسپکولوم باز می‌شود تا پزشک بتواند داخل مقعد را مشاهده کند.
  • بعد از مشخص شدن محل دقیق فیشر با تابش اشعه لیزر، زخم ترمیم شده و در صورت لزوم زائده‌های اضافی حذف می‌شوند.
  • همچنین اگر نیاز به کاهش فشار در ناحیه مقعد باشد، توسط اشعه لیزر برشی در عضله ایجاد می‌شود تا فشار کاهش یابد.
  • لیزر معمولا بدون بخیه انجام می‌شود (با توجه به شرایط بیماری) و با توجه به عدم خونریزی در این روش، معمولا نیازی به پانسمان نیست.
  • بیمار بلافاصله بعد از انجام این درمان مرخص می‌شود و دوران نقاهت بعد از لیزر بسیار کمتر از جراحی و حدود یک هفته است. اما نکاتی هست که بعد از عمل باید برای بهبودب کامل و پیشگیری از بازگشت مجدد شقاق رعایت شود.

مزیت‌های عمل شقاق با لیزر و مقایسه با جراحی سنتی