بازدیدکنندگان امروزسایت:......بازدیدکنندگان امروزسایت:......67
آمار کل بازدید کنندگان:.......  آمار کل بازدید کنندگان:....... 441699
قابل توجه بیماران گرامی :
دستورالعمل کولونوسکوپی صبح: -- "اگر کولونوسکوپی قرار شده که صبح در مطب انجام گیرد بایستی چهار بسته پودر  پیدرولاکس وهربسته با 4 لیوان آب یا آب میوه مخلوط کرده واز ساعت 8 صبح الی 12 شب قبل از مراحعه هر ساعت 1 الی 2 لیوان میل شود"
نوبت دهی اینترنتی -- "برای نوبت دهی اینترنتی یک ماه زودتراقدام به تبت نوبت کرده و در پایان حتما کد رهگیری را دریافت کنید و  نیم ساعت قبل از زمان ثبت شده به مطب مراجعه و شماره پیگیری را به منشی ارایه نمایید ........................................................با سپاس ..."
نوبت دهی حضوری: -- "لطفا جهت نوبت دهی روزانه به صورت حضوری همان روز  ساعت 8  صبح  به مطب مراجعه و نوبت خود را در لیست نصب شده روی درب مطب ثبت نمایید و راس ساعت تعیین شده مراجعه فرمایید در غیر این صورت نویت شما لغو می شود.......با تشکر    "

چه مواد غذایی در بروز التهاب در بدن تاثیرگذارند

48879

چه مواد غذایی در بروز التهاب در بدن تاثیرگذارند و باعث بروز آن می شوند چه توصیه ها و پرهیزهای غذایی در این زمینه باید در نظر بگیریم

التهاب واکنش طبیعی بدن به جراحت و عفونت است. زمانی که واکنش التهابی بدن شدید و طولانی باشد، به التهاب مزمن تبدیل می شود. التهاب مزمن احتمال بروز دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

مطالعات اخیر محققان دانشگاه منچستر نشان می دهد واکنش های التهابی بدن با مصرف ترکیباتی به نام پلی فنول مرتبط است. پلی فنول یک ترکیب گیاهای است که از بدن در برابر پاتوژن های مضر (عوامل بیماری زا) محافظت می کند.

به گزارش ساینس،این مطالعه با تمرکز بر ارتباط بین پلی فنول و یک نشانگر التهاب به نام سیتوکین، نشان می دهد که ترشح سیتوکین بستگی به میزان مصرف میوه و سبزیجات دارد. این مطالعه نشان می دهد هرچه میزان مصرف میوه ها و سبزیجاتی مانند پیاز، انگور قرمز، زردچوبه، چای سبز و انواع توت بیشتر باشد، التهاب کمتری در بدن دیده می شود.
مواد غذایی حاوی پلی فنول بر اساس نشریه اروپایی علوم تغذیه عبارتند از :
-پونه و نعنای خشک
-اسفناج
-موسیر
-پیاز
معمولا بیماری های التهابی مزمن با داروهای گلوکوکورتیکوئید که یک خانواده از هورمون های استروییدی هستند درمان می شوند که عوارض جانبی جدی دارند.
اضافه وزن، ضعف سیستم استخوانی، دیابت، افزایش فشار خون، تحریکات پوستی، آکنه، قاعدگی نامنظم، خستگی مزمن و افسردگی از شایع ترین عوارض جانبی این دارو ها محسوب می شوند.
مطالعات دیگر صورت گرفته توسط محققان مرکز تحقیقاتی کلیولند آمریکا تحقیقات نشان می دهد که سبزیجات حاوی لیکوپن و کاروتنوئیدهای دیگر باعث کاهش التهاب در بدن می شوند و در صورت مصرف منظم آنها، دیگر نیازی به استفاده از داروهای استروییدی نیست.
لیکوپن به رنگدانه های کاروتنویید قرمز رنگ موجود در سبزیجات و فرنگی جات گفته می شود. گوجه فرنگی حاوی بیشترین مقدار لیکوپن است. انواع توت ها، فلفل، هویج و اسفناج نیز حاوی کاروتنویید هستند و از بروز التهاب جلوگیری می کنند.
در ادامه تحقیقات آمده است که زردچوبه، زنجبیل و بذر کتان نیز در سرکوب التهاب بدن موثر هستند.
آرتریت روماتویید یکی از شایع ترین بیماری های مرتبط با التهاب است. میزان التهاب با افزایش سن بیشتر در بدن دیده می شود. انواع آجیل و غلات سبوس دار نیز دارای خواص ضد التهابی هستند.نتایج این تحقیقات در نشریه British Journal of Nutrition منتشر شده است.

تنظیمات قالب
انتخاب رنگ قالب