بازدیدکنندگان امروزسایت:......بازدیدکنندگان امروزسایت:......44
آمار کل بازدید کنندگان:.......  آمار کل بازدید کنندگان:....... 416876
قابل توجه بیماران گرامی :
دستورالعمل کولونوسکوپی صبح: -- "اگر کولونوسکوپی قرار شده که صبح در مطب انجام گیرد بایستی چهار بسته پودر  پیدرولاکس وهربسته با 4 لیوان آب یا آب میوه مخلوط کرده واز ساعت 8 صبح الی 12 شب قبل از مراحعه هر ساعت 1 الی 2 لیوان میل شود"
نوبت دهی اینترنتی -- "برای نوبت دهی اینترنتی یک ماه زودتراقدام به تبت نوبت کرده و در پایان حتما کد رهگیری را دریافت کنید و  نیم ساعت قبل از زمان ثبت شده به مطب مراجعه و شماره پیگیری را به منشی ارایه نمایید ........................................................با سپاس ..."
نوبت دهی حضوری: -- "لطفا جهت نوبت دهی روزانه به صورت حضوری همان روز  ساعت 8  صبح  به مطب مراجعه و نوبت خود را در لیست نصب شده روی درب مطب ثبت نمایید و راس ساعت تعیین شده مراجعه فرمایید در غیر این صورت نویت شما لغو می شود.......با تشکر    "

بیماری های کلیوی جزء دسته بیماری های خاموش به حساب می آیند.این به این معناست که وقتی شخص با بیماری کلیوی درگیر می شود در ابتدا متوجه علائمی نمی شود و متاسفانه زمانی شخص به بیماری خود پی میبرد که ممکن است برای درمان دیر شده باشد و فرد با خطر دیالیزی شدن یا از دست دادن کلیه مواجه شود.

کلیه ها ارگان اصلی و مهم بدن بوده که وظیفه دفع مایعات و مواد زائد اضافی ناشی از فرآیندهای بدن را به عهده دارند. برای جلوگیری از بیمار شدن کلیه ها یا از بین رفتن آنها توجه ویژه ای به علائم بیماری های کلیوی نشان داد تا قبل از وخیم شدن بیماری و خطر دیالیزی شدن با دارو بیماری این عضو را درمان کرد.

آخرین آمار ها نشان می دهد که حدود ۲۰ میلیون آمریکایی از بیماری های کلیوی رنج می‌برند که تشخیص علت بروز بیماری کلید درمان است. فشار خون بالا و دیابت شایع ترین علل بروز اختلالات کلیوی هستند که علاوه بر این، اختلال های ژنتیکی خاص نیز می تواند عامل ابتلا به این بیماری ها باشد.

شایعتری علائم بیماری کلیوی که نباید آنها را نادیده بگیرید:

کمر درد

اغلب تشخیص تفاوت درد کلیه و کمر به سختی قابل تشخیص است اما به طور معمول درد کلیه عمیق تر و در ناحیه بالاتر از انتهای ستون فقرات بروز می کند، سنگ کلیه و عفونت های دستگاه ادراری شایع ترین علل درد کلیوی هستند که علاوه بر این کیست در کلیه هم می تواند با این علامت بروز کند.

تغییرات در دفع ادرار

نقش اصلی کلیه ها دفع ادرار است اما اگر این اندام بدن دچار اختلال عملکردی شود آنگاه علائمی در دفع بروز می کند که این علائم عبارتند از:

تکرر ادرار

افزایش  یا کاهش حجم ادرار از میزان معمول

خوون در ادار

احساس فشار یا دفع ادراربه سختی

تیره شدن رنگ ادرار

شب ادراری

ادرار کف آلود

جوش های پوستی و خارش

کلیه ها کار جمع آوری مواد زائد را از جریان خون به عهده دارند، در صورتی که این عضو بدن به درستی عمل نکند، مواد زائد در خون شما جمع شده و احساس خارش پوستی شدید کرده و ممکن است جوش بزنید.

ورم

اگر کلیه ها به درستی کار نکنند، مایعات اضافی در بدن جمع شده و در نتیجه تورم در پاها، مچ پا، صورت و دست ها بروز می کند.

خستگی

اریتروپویتین یا EPO هورمونی است که کلیه های سالم تولید کرده و به بدن دستور ساخت حامل های اکسیژن سلول‌های قرمز خون را می دهد و در صورتی که کلیه ها درست عمل نکنند، گلبول‌های های قرمزخون حامل اکسیژن به سرعت در ماهیچه های و مغز کاهش پیدا کرده و فرد دچار کمک خونی می شود که در نتیجه فرد احساس خستگی می کند.

پنج نکته ساده ای که می تواند به حفظ سلامت کلیه ها کمک کند:

فشار خون خود را چک کنید

سیگار نکشید